سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همانا خدا بر عهده شما واجبهایى نهاده ، آن را ضایع مکنید و حدودى برایتان نهاده از آن مگذرید و از چیزهایى تان بازداشته حرمت آن را مشکنید و چیزهایى را براى شما نگفته و آن را از روى فراموشى وانگذارده ، پس خود را در باره آن به رنج میفکنید . [نهج البلاغه]
سیاسی اجتماعی ومناسبت ها
لینک‌های روزانه
پیوندها

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی عصر امروز در مراسم اختتامیه بیست ‌و هفتمین گردهمایی رؤسای مناطق و ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد با اشاره به تهدیدات مختلف دشمن برای فروپاشی نظام اسلامی گفت: یکی از پروژه‌های دشمن در جنگ نرم، مسیحی‌سازی دانش‌آموزان است که طبق اطلاعات رسیده یک جریان پروتستانی با شعار "فقط عیسی " و با پشتیبانی صهیونیست‌ها در مدارس به راه افتاده‌ است.

وی افزود: انتهای این جریان همانند مسیحیت آمریکا، رژیم صهیونیستی قرار دارد که البته حساب آنها از اقلیت‌های دینی به رسمیت شناخته شده در نظام اسلامی جدا است.

حجت‌الاسلام مصلحی افزود: اینها موفق شده‌اند تعدادی از معلمان و دانش‌آموزان را با راه‌اندازی‌های NGO‌هایی از مجموعه آموزش و پرورش تحت تأثیر و هدایت خود قرار دهند که البته طرح این موضوع نه به عنوان بزرگی و شدت کار آنها بلکه به عنوان هشداری نسبت به شرایط موجود است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه در طول 30 سال پس از انقلاب اسلامی، دشمن از طریق جنگ نرم هوشمندانه به دنبال مقابله با اسلام ناب محمدی بوده است، تصریح کرد: یکی از صحنه‌های مهم این جنگ نرم عرصه آموزش و پرورش است و البته علی‌رغم تجربه‌های موفقی که دشمن در این رابطه با خود همراه داشته است، در نظام اسلامی ایران به دلیل ویژگی‌های خاص آن نتوانسته است به نتیجه برسد.

چاپ 10 میلیون عنوان کتاب برای فروپاشی شوروی توسط بلوک غرب
--------------------------------------------------------------------------------


حجت‌الاسلام مصلحی در ادامه با اشاره به تجربه موفق غرب در فروپاشی شوروی از طریق جنگ نرم گفت:‌ طبق بررسی‌های انجام شده در سال 1991 میلادی، طی 40 سال 10 میلیون عنوان کتاب به همراه فعالیت هزاران دانشمند و اندیشمند در سطح موسسات و دانشگاه‌های اروپا برای مقابله با شوروی چاپ و منتشر شده است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به الگوهای فعالیت دشمن در جنگ نرم تصریح کرد: دشمن با الگوهای لذت‌گرایی، پوچ‌گرایی و از خودبیگانگی به دنبال فروپاشی نظام ارزشی و متعالی کشورهاست و در این میان کشورهایی که از زیرساخت‌های هویتی ارزشمندی برخوردار باشند از خطر انقلاب مخملی مصون می‌مانند.

فعالیت 80 مؤسسه در طی 25 سال برای فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران
------------------------------------------------------------------------------------------------


وزیر اطلاعات در ادامه با اشاره به تهدیدات پیش‌روی نظام جمهوری اسلامی در طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب، اظهار داشت: طی 25 سال گذشته تاکنون بیش از 80 مؤسسه، بنیاد و انجمن در موضوع جنگ نرم علیه کشورمان در غرب شکل گرفته است که بودجه تأمین شده برای این مؤسسات در هر سال حدود دو میلیارد دلار بوده است.

وی افزود: در سال گذشته نیز بیش از 17 میلیارد دلار برای مقابله با جمهوری اسلامی به ویژه در جریان فتنه پس از انتخابات هزینه شده است که البته این ارقام هزینه آشکار مقابله با جمهوری اسلامی است و هزینه‌هایی نیز به طور پنهان توسط سرویس‌های مخفی انجام می‌شود.

اسناد قابل توجه برای سرمایه‌گذاری توسط دشمن بر روی آموزش و پرورش
----------------------------------------------------------------------------------------


حجت‌الاسلام مصلحی تصریح کرد: یک تشکل ضدانقلابی با سوء استفاده از اسم معلمان، حرکت‌هایی را علیه نظام اسلامی انجام می‌دهد که تنها در یک مقطع بیش از 315 هزار دلار از سوی دشمنان به دست آورده است بنابراین مجموعه اسناد نشان می‌دهد که تمرکز استکبار در جنگ نرم بر روی آموزش و پرورش به ویژه دانش‌آموزان است.

راه‌اندازی مهدکودک و مدارس غیرانتفاعی توسط بهائیت
-----------------------------------------------------------------


وزیر اطلاعات با اشاره به فرقه‌های مختلفی که با پشتیبانی رژیم صهیونیستی علیه انقلاب و نظام اسلامی فعالیت می‌کنند هشدار داد: یکی از این فرقه‌ها، بهائیت است که با راه‌اندازی مدارس غیرانتفاعی و مهدکودک در برخی مناطق به دنبال تاثیرگذاری بر نسل آینده است.

حجت‌الاسلام مصلحی انجمن حجتیه را یکی دیگر از مجموعه‌های فعال در جریان فتنه عنوان کرد و افزود: طبق اسناد موجود این گروه در فتنه سال گذشته همراهی قابل ملاحظه‌ای با طراحی‌های پیچیده استکبار داشته‌اند و با گفتمان سکولاریستی خود و با اقداماتی نظیر مقایسه روایت امام صادق «علیه‌السلام» درباره شطرنج و مقایسه آن با فتوای امام راحل در این رابطه و عدم اشاره به موضوع اجتهاد و مقتضیات زمان، به دنبال تأثیرگذاری بر ذهن دانش‌آموزان بوده‌اند.

وی در ادامه به مهمترین محورهای برنامه‌های دشمن برای مقابله با نظام اسلامی از طریق آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: پخش برنامه‌های ماهواره‌ای در زمینه‌های سیاسی و فرهنگی به ویژه در رابطه با چالش‌های آموزش و پرورش، توزیع کتب انحرافی به صورت بسته‌بندی شده در مدارس، ارسال محموله‌های پستی حاوی سی‌دی‌های مبتذل برای معلمان، دامن زدن به مسائل قومی و قبیله‌ای به ویژه در مناطق مرزی ترویج بی‌حجابی و بدحجابی در میان دانش‌آموزان، سرمایه‌گذاری بر روی مدارس غیرانتفاعی و آموزشگاه‌های آزاد و توجه به معلمان اعزامی به خارج از کشور از جمله این اقدامات است.

جزوه‌های دستورالعمل مقابله با نظام در دفتر یکی از آقازاده‌ها
--------------------------------------------------------------------------


وزیر اطلاعات با اشاره به فتنه سال گذشته و تلاش فتنه‌گران برای سوء استفاده از نام و خط امام (ره) برای رسیدن به اهداف خود، اظهار داشت: طبق اسناد و اطلاعات به دست آمده این افراد به مقوله‌ای با عنوان راه امام (ره) یا ولایت فقیه هیچ‌گونه اعتقادی نداشته‌اند و حرکت‌های گذشته آنان در راستای حذف ولایت فقیه بوده است.

وی در همین رابطه تصریح کرد: در جریان بازداشت یکی از آقازاده‌های فعال در جریان فتنه، جزوه‌ای در دفتر وی به دست آمد که حاوی اقدامات مرحله به مرحله آنها برای مقابله با نظام بوده است و نکته جالب توجه اینکه در این جزوه از اسامی برخی مراجع و روحانیون به صورت ابزاری، بهره گرفته شده بود و نهایتا با یک راهنمایی حکیمانه به این نتیجه رسیدیم که ادبیات این جزوه‌ها همان ادبیات حزب توده است.

وزیر اطلاعات ادامه داد: علی‌رغم تلاش و تصور فتنه‌گران مبنی بر سکولار و غرب‌باور بودن دانشگاهیان زمانی که دستشان برای دانشجویان و اساتید رو شد این قشر فرهیخته به آنها پشت کردند و البته یکی از سران فتنه بر لزوم وارد کردن آموزش و پرورش، بانوان و کسبه به میدان فتنه تأکید کرده بود.

وی با یادآوری استفاده جریان استکبار از شبکه مجازی و اینترنت برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: در گزارشی که اوباما به کنگره آمریکا ارائه کرده است سه بار به این موضوع اشاره شده است که به دلیل هوشیاری سیستم اطلاعاتی ایران نتوانسته‌ایم با استفاده از شبکه مجازی به اهداف خود در ایران برسیم.

حجت‌السلام مصلحی با بیان اینکه فتنه پس از انتخابات یک طراحی پیچیده بوده است، اظهار داشت: اگر کسی فکر می‌کند که این فتنه یک دعوای انتخاباتی بوده است به شدت در اشتباه است به گونه‌ای که این حادثه حاصل چندین سال حرکت و برنامه‌ریزی بود.

وزیر اطلاعات با اشاره به حجم قابل ملاحظه دانشجویان بورسیه اعزامی به خارج از کشور در وزارت علوم آخرین دوره اصلاحات،‌ گفت: بخشی از آنها عامل سرویس‌های اطلاعاتی دشمن شده‌اند که با بررسی اسناد موجود احساس می‌شود این افراد برای همین منظور و به بهانه ادامه تحصیل به آن کشورها فرستاده شده‌ بوده‌اند.

رمزگشایی از ایمیل‌های دشمن توسط سربازان گمنام امام زمان «عج» در 48 ساعت
---------------------------------------------------------------------------------------------------


وی ادامه داد: در جریان رصد ایمیل‌های فتنه‌گران و سرگروه‌های آنان به محض اینکه احساس خطر کردند، در عرض 24 ساعت تمام میل‌هایشان توسط سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و موساد کد و رمزگزاری شد اما با تلاش مخلصانه سربازان گمنام امام زمان «عج» در عرض 48 ساعت تمامی آنها رمزگشایی شد که این حرکت ضربه سنگینی برای دشمنان بود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه سیستم آموزش و پرورش کشور آمریکا از روز اول در اختیار صهیونیست‌ها بوده و هیچ‌ مجموعه‌ای اجازه نفوذ در این سیستم را نداشته است، گفت: این موضوع برای ما هشدار دهنده است و باید توجه کرد که وزارت اطلاعات در راستای مقابله با جنگ نرم، نیازمند همراهی اهالی آموزش و پرورش است.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما در این عرصه اطلاع‌رسانی به فرهنگیان و دانش‌آموزان نسبت به توطئه‌ها و تهدیدات است و وظیفه فرهنگیان نیز این است که حرکت‌های مشکوک در مجموعه آموزش و پرورش را سریع به سربازان گمنام امام زمان (عج) اطلاع دهند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مباشری 89/5/25:: 11:20 عصر     |     () نظر

خبرگزاری فارس: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: علت تحریم‌ها ناامیدشدن استکبار از حیات مجدد فتنه‌گران در 22 خرداد است.


به گزارش حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها که صبح روز (شنبه) هفته جاری در سالروز بعثت رسول مکرم اسلام در جمع مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها سخن می‌گفت، مبعث را بزرگترین هدیه الهی برای بشریت و تجلی اعظم خداوند در عالم امکان دانست و با اشاره به نقش عزم راسخ در زندگی انسان گفت: امام راحل(ره) به نقل از استادشان می‌فرمایند عزم، جوهره انسانیت و میزان امتیاز انسان است، به گونه‌ای که تفاوت درجات انسان‌ها به تفاوت درجات عزم آن‌ها است و عزم، تصمیم بر ترک معاصی و جبران خسران‌ها در ایام حیات است.

وی با قرائت بخش‌هایی از عبارات حضرت امام(ره) در این‌باره، اظهارداشت: امام(ره) می‌فرماید بکوشید تا صاحب عزم و اراده شوید که خدای نخواسته اگر بی عزم از این دنیا هجرت کنی انسان صوری بی مغزی هستی، جرات بر معاصی کم کم انسان را بی عزم می‌کند و این جوهر را از انسان می‌رباید.

حجت‌الاسلام محمدیان به نقل از امام(ره) افزود: یکی از فضایل و اسرار عبادات شاقه و پرزحمت آن است که انسان به واسطه آن‌ها دارای عزم می‌شود و بر طبیعت و ملک چیره می‌شود، از این رو عزم و اراده قوی در آن عالم خیلی لازم و کارکن است، اول شرط سلوک عزم است و بدون آن نمی‌توان راهی را پیدا کرد و به کمال رسید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با ذکر عباراتی از فقیه و عارف بزرگ آیت‌الله بهجت،افزود: مرحوم آقای بهجت می‌فرمایند نصیحتی از این بالاتر نیست که انسان تصمیم جدی بگیرد که اگر خداوند به او 100 سال عمر بدهد عامدا حتی یک آن معصیت نکند. اگر چنین حالی واقعا برای او پیدا شد خداوند او را کمک می کند و توفیق می‌دهد در واقع برای سالک در اولین مرحله، عزم راسخ و مستمر بر ترک معاصی در اعتقادیات و اعمال در تمام عمر اگرچه هزار سال باشد و نماز اول وقت برای حصول به مقامات عالیه کافی و وافی است.

حجت الاسلام محمدیان در ادامه سخنان خود به تشریح وقایع، حوادث، عبرت‌ها و درس‌های بزرگ بعد از انتخابات سال گذشته پرداخت و ادامه داد: فتنه سال 88 در میان حوادث 32 ساله انقلاب بی نظیر بود، چرا که در این فتنه برای همه معلوم شد موضوع فتنه، بحث انتخابات و شبهه تقلب نیست بلکه جریان استحاله می‌خواهد از بستر انتخابات برای رسیدن به هدف خود که همانا فروپاشیدن نظام از درون بود نزدیک شود.

وی افزود: انتخابات به واقع بستر و بهانه‌ای برای جریانی ایجاد کرد که بخشی از آن در دوران سازندگی از سوی کارگزاران و بخش دیگر در دوران اصلاحات از جانب مشارکت سنگ بنای استحاله نظام را بنیان گذاشتند.

محمدیان با تاکید براین که یکی از اولویت های نهاد، تحلیل دقیق و همه جانبه ریشه‌های فتنه و ردیابی آن در دو دوره سازندگی و اصلاحات است، خاطرنشان کرد: این طور نبود که فتنه سال 88 مربوط به یک یا دو کاندیدا باشد بلکه محصول چندین جریان از جمله معاندین با امام(ره)، معارضین با انقلاب، انقلابی‌های نادم از ارزش‌ها و اصول نظام، مدعیان انقلابی گری و قدرت‌های غربی بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از جمله ویژگی‌های فتنه سال 88 را اختصاص آن به خواص دانست و افزود: برخلاف فتنه‌های دیگر که بخشی از عامه مردم را درگیر می‌کرد این بار خواص گرفتار فتنه شدند.

وی در ادامه گفت: امیرالمومنین(ع) با این که جنگ‌های دشواری نظیر جمل و صفین را پشت سر گذاشت اما فقط در جنگ نهروان و پیکار با خوارج بود که گفت من چشم فتنه را درآوردم، جنگی که در آن یاران و لشکریان امام علی(ع) در جمل و صفین عملا رودروی امام (ع) ایستادند.

محمدیان با تاکید بر این که فتنه سال 88 بزرگترین غربال الهی بود که در 32 سال بعد از انقلاب حرکت کرد، گفت: ما از مردود شدن برخی از خواص در امتحان سال گذشته خوشحال نیستیم اما سنت الهی این است که هر وقت جریان خالص‌تری در سوی دیگر قرار می‌گیرد شاهد حرکت تند غربال الهی باشیم.

وی با بیان این که میزان ولایت‌پذیری مدعیان انقلابی‌گری و خط امام به خوبی روشن شد، تصریح کرد: سال گذشته در عمل میزان ولایت‌پذیری بسیاری از گروه‌ها و جناح‌ها روشن شد و نهایتاً امتحان خوبی پس ندادند.

محمدیان در ادامه جلوه دیگر فتنه سال 88 را ظهور ظرفیت بالای نظام در مقابله با فتنه‌ها دانست و افزود: البته ما نباید مغرور این پیروزی باشیم چرا که لطف، احسان و امدادهای غیبی خداوند در مهار این بحران نقش بزرگی داشت اما این حقیقت قابل انکار نیست که در حوادث پس از انتخابات سال گذشته پرده و نقاب از رخ کسانی عقب رفت که در این سال‌ها در عین بی اعتقادی بر نظام، مدعی حرکت در اصول انقلاب بودند.

وی افزود: یکی از برکت‌های فتنه سال 88 این بود که نیروهای وفادار به نظام به ویژه دانشجویان و اساتید به بازبینی ظرفیت خود بپردازند و روابط و تعامل خود را با همدیگر بهتر تعریف کنند، چرا که این گروه به خوبی در جریان حوادث اخیر اهمیت وفاق و وحدت را درک کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: در فتنه اخیر معلوم شد دانشگاه‌ها بستر مناسبی برای مخالفان نظام نیست، چرا که آن‌ها دچار این توهم شده بودند که می‌توانند به دانشگاه امید ببندند و آن را سکوی پرش قرار دهند، درحالی که سیر رخدادها و موضع گیری‌های دانشجویان انقلابی و متدین ازجمله در حوادث مربوط به مراسم 16 آذر خلاف این ذهنیت غلط را به اثبات رساند و عملا دانشگاه به سنگر دفاع از انقلاب تبدیل شد.

حجت الاسلام محمدیان، کارآمدی و درخشش جایگاه رهبری و شخص ولی فقیه و اثبات شایستگی رهبری برای دوست و دشمن در حوادث پس از انتخابات را ویژگی دیگر فتنه سال گذشته خواند و تصریح کرد: تدبیر و مدیریت رهبری از چنان استحکامی برخوردار بود که اجازه نداد تن نظام بلرزد و در دل دوستداران نظام هراسی پیش آید، از سوی دیگر حلم و سعه صدر رهبر معظم انقلاب اجازه مظلوم نمایی از فرصت‌طلبان را گرفت، از این رو باید گفت بیانات و رفتار رهبری چراغ مه‌شکن گذر از گردنه تردیدها بود.

وی با تاکید براین که فتنه سال 88 وفاداری مردم به خدا و رهبری را به اثبات رساند، ادامه داد: امروز رهبری ارتباط وثیقی با بدنه مردم دارد و گروه‌های مردمی به دلیل آلوده نبودن به چرب و شیرین دنیا در بسیاری مواقع از جمله هنگامه‌های سرنوشت‌ساز جلوتر از خواص حرکت می‌کنند.

رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاه ها امضای تحریم‌ها از سوی اوباما پس از نا امیدشدن استکبار از حیات مجدد فتنه‌گران در 22 خرداد را دلیلی بر صدور گواهی فوت فتنه سال 88 دانست و گفت: امضای
تحریم‌ها از سوی دولتی که شعار تغییر داده بود نشان دهنده و برملاکننده دروغ‌های اوباما بود، چرا که آمریکا با این کار عملا به دوران بوش و گزینه برخوردهای تند و خشن بازگشت.

محمدیان با بیان این که شعله‌های فتنه سال 88 با عنایات الهی، هوشیاری رهبری و بصیرت مردم خاموش شد اما سنت الهی این است که ابتلائات ادامه خواهد داشت، افزود: اگر قبل از وقوع فتنه‌ها بتوانیم پیش بینی درستی از آنچه قرار است اتفاق بیفتد داشته باشیم قطعا مواجهه با فتنه‌ها کم هزینه‌تر خواهد بود، از این رو یکی از وظایف ما این است که پیش بینی از وضعیت حال داشته باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنرانی خود در جمع مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها به تبیین جایگاه ممتاز منطقه‌ای ایران در مقایسه با رقبایش پرداخت و اظهار داشت: امروز ایران در عرصه بین الملل از موضع فعال برخورد می‌کند، از این رو است که آمریکا نمی‌تواند علیه جمهوری اسلامی ایران از گزینه نظامی استفاده کند و این کشور هر روز در افغانستان و عراق با کابوس جنگ ویتنام شب را به صبح می‌رساند.

وی افزود: خوشبختانه امروز ایران از غنی سازی 3 تا 4 درصد اورانیوم گذشته و غنی سازی 20 درصد را مطرح می‌کند، در آینده هم قطعا غنی سازی 40 درصد طرح خواهد شد، البته اعمال تحریم‌ها علیه ایران مزاحمت‌های اندکی ایجاد می‌کند اما آنقدر نیست که کشور را به بن بست برساند.

حجت الاسلام محمدیان خاطرنشان کرد: همان طور که رهبری در چند سخنرانی اخیرشان تاکید کردند روابط جهانی در آینده به کل تغییر خواهد کرد، چرا که امروز اقتدار مطلقی که آمریکایی‌ها به دنبال آن بودند درهم شکسته شده و این گونه نیست که هرچه آمریکا اراده کند در عرصه روابط بین الملل به وقوع بپیوندد.

رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها در فراز دیگری از سخنان خود به تشریح مهم‌ترین راهبردهای نهاد در سال 89 پرداخت و گفت: یکی از کلیدی‌ترین و اصلی‌ترین راهبردهای ما پیگیری مطالبات رهبری از جمله بیانات معظم له درباره جنگ نرم است، چرا که ما هم از نگاه ولایی و هم از زوایه مسئولیتی که پذیرفته‌ایم خود را موظف به اطاعت از اوامر نائب امام عصر(عج) می‌دانیم.

محمدیان افزود: پیگیری کرسی‌های آزاداندیشی از دیگر راهبردهای اصلی ما در سال 89 است و نهاد رهبری به دنبال آن است که امسال یکصد کرسی آزاداندیشی را در دانشگاه‌ها برپا کند.

وی تبعیت ابعاد خط امام (ره) و شخصیت بنیانگذار و معمار جمهوری اسلامی را از دیگر اولویت‌های اصلی نهاد خواند و تصریح کرد: شخصیت امام(ره) در جامعه ما از چنان ظرفیتی برخوردار است که اقتضا می‌کند ما به این موضوع بیش از گذشته بپردازیم و ارکان خط امام‌(ره) را برای جوانانی که امام را درک نکردند تبیین کنیم، چرا که جریان مدعی حرکت در خط امام(ره) که اتفاقا امهات اندیشه‌ها و آموزه‌های حضرت امام(ره) را زیرپا گذاشته به دنبال سوءاستفاده از این گنجینه بزرگ انقلاب است.

محمدیان افزود: سال گذشته کسانی که مدعی خط امام(ره) بودند شعار تند و ساختارشکنانه "نه غزه نه لبنان " را توجیه کردند، از این رو ما باید خط امام(ره) و محکمات اندیشه‌های امام(ره) را به درستی تبعیت کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاه ها توانمندسازی و ارتقای توانایی نیروهای ارزشی دانشگاه‌ها را راهبرد دیگر نهاد در سال 89 دانست و گفت: ما به دلیل مسائل روزمره‌ای که در دانشگاه‌ها وجود دارد ناچاریم بیشتر به دانشجویان در ارتباط باشیم اما نباید از ظرفیت اساتید که می‌توانند تاثیر عمیقی در فضای
دانشگاه‌ها و ذهن دانشجویان داشته باشند غفلت کنیم، در این راستا استادان متعهد و انقلابی باید شبکه خود را در دانشگاه‌ها شکل دهند.

وی گفت: حضور مسئولان نهاد در هیئت‌های جذب به عنوان مرجع اصلی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها صرفا یک حضور تشریفاتی نیست و اعضای این هیات‌ها باید با کنار گذاشتن هرگونه تسامح و رودربایستی زمینه حضور اساتیدی را فراهم نمایند که به مبانی اعتقادی اسلام و انقلاب اسلامی پایبند باشند.

حجت الاسلام محمدیان خاطرنشان کرد: ارتقای تحلیل سیاسی تشکل‌های دانشجویی راهبردی بعدی ما در این زمینه است تا نیروهای ارزشی در دانشگاه‌ها با برخورداری از آگاهی‌های مطلوب به ارتقای بصیرت سیاسی خود بپردازند.

ولی با تاکید براین که ایجاد وفاق و همدلی بین تشکل‌های سیاسی دانشجویان وظیفه دفاتر نمایندگی در دانشگاه‌ها است، اظهار داشت: ما برای وصل کردن آمدیم و نقش ما ایجاد الفت و وحدت بین گروه‌های مختلف با تحمل سلایق در چارچوب خطوط کلی و اصول اصلی نظام است.

حجت الاسلام محمدیان با بیان این که همه دانشجویان مخاطب ما هستند، حتی گروه معدودی که ما را قبول ندارند، گفت: اهتمام به قشر خاکستری دانشگاه‌ها و برخورد منطقی و روشنگرانه با آن‌ها که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند از اولویت‌های ما است.

وی در ادامه افزود: دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه در نهاد تاسیس شده و این موضوع از اولویت‌های راهبردی نهاد نمایندگی رهبری است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تلاش مسئولان نهاد در بسترسازی برای اجرای طرح ضیافت اندیشه در ماه مبارک رمضان امسال گفت: مطابق با نص صریح آیه "ان الله یحب معالی الامور " خداوند کارها و همت‌های بزرگ را دوست دارد و حقیقتا آنچه امروز در به اجرارسیدن طرح ضیافت اندیشه صورت گرفته مصداق این آیه شریفه است؛ دفاتر نهاد در استان‌ها از ظرفیت مناسبی برای میزبانی این دانشجویان برخوردار می‌باشد.

وی افزود: دانشجویانی که در این اردو شرکت می‌کنند از خطوط سیاسی مختلف هستند.
انتهای پیام/ع


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مباشری 89/5/25:: 11:17 عصر     |     () نظر

فتنه سال 88 غربال الهی بود و مربوط به یک یا دو کاندیدا نمی‌شد

سیاست > چهره ها  - رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: علت تحریم‌ها ناامیدشدن استکبار از حیات مجدد فتنه‌گران در 22 خرداد است.


به گزارش فارس حجت‌الاسلام محمدیان امروز در جمع مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اینگونه ادامه داد :

• فتنه سال 88 در میان حوادث 32 ساله انقلاب بی نظیر بود، چرا که در این فتنه برای همه معلوم شد موضوع فتنه، بحث انتخابات و شبهه تقلب نیست بلکه جریان استحاله می‌خواهد از بستر انتخابات برای رسیدن به هدف خود که همانا فروپاشیدن نظام از درون بود نزدیک شود.

• انتخابات به واقع بستر و بهانه‌ای برای جریانی ایجاد کرد که بخشی از آن در دوران سازندگی از سوی کارگزاران و بخش دیگر در دوران اصلاحات از جانب مشارکت سنگ بنای استحاله نظام را بنیان گذاشتند.

• یکی از اولویت های نهاد، تحلیل دقیق و همه جانبه ریشه‌های فتنه و ردیابی آن در دو دوره سازندگی و اصلاحات است.

• این طور نبود که فتنه سال 88 مربوط به یک یا دو کاندیدا باشد بلکه محصول چندین جریان از جمله معاندین با امام(ره)، معارضین با انقلاب، انقلابی‌های نادم از ارزش‌ها و اصول نظام، مدعیان انقلابی گری و قدرت‌های غربی بود.

• برخلاف فتنه‌های دیگر که بخشی از عامه مردم را درگیر می‌کرد این بار خواص گرفتار فتنه شدند.

• امیرالمومنین(ع) با این که جنگ‌های دشواری نظیر جمل و صفین را پشت سر گذاشت اما فقط در جنگ نهروان و پیکار با خوارج بود که گفت من چشم فتنه را درآوردم، جنگی که در آن یاران و لشکریان امام علی(ع) در جمل و صفین عملا رودروی امام (ع) ایستادند.

• ما از مردود شدن برخی از خواص در امتحان سال گذشته خوشحال نیستیم اما سنت الهی این است که هر وقت جریان خالص‌تری در سوی دیگر قرار می‌گیرد شاهد حرکت تند غربال الهی باشیم.

• سال گذشته در عمل میزان ولایت‌پذیری بسیاری از گروه‌ها و جناح‌ها روشن شد و نهایتاً امتحان خوبی پس ندادند.

• جلوه دیگر فتنه سال 88 ظهور ظرفیت بالای نظام در مقابله با فتنه‌ها بود.

• البته ما نباید مغرور این پیروزی باشیم چرا که لطف، احسان و امدادهای غیبی خداوند در مهار این بحران نقش بزرگی داشت اما این حقیقت قابل انکار نیست که در حوادث پس از انتخابات سال گذشته پرده و نقاب از رخ کسانی عقب رفت که در این سال‌ها در عین بی اعتقادی بر نظام، مدعی حرکت در اصول انقلاب بودند.

• در فتنه اخیر معلوم شد دانشگاه‌ها بستر مناسبی برای مخالفان نظام نیست، چرا که آن‌ها دچار این توهم شده بودند که می‌توانند به دانشگاه امید ببندند و آن را سکوی پرش قرار دهند، درحالی که سیر رخدادها و موضع گیری‌های دانشجویان انقلابی و متدین ازجمله در حوادث مربوط به مراسم 16 آذر خلاف این ذهنیت غلط را به اثبات رساند و عملا دانشگاه به سنگر دفاع از انقلاب تبدیل شد.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مباشری 89/5/25:: 11:14 عصر     |     () نظر
<      1   2      


----------

Java Codes